@article { author = {ناظری, امیر}, title = {Commercial agents as the beneficiary of a trademark revocation action}, journal = {Ray (Judicial Case Review)}, volume = {10}, number = {35}, pages = {29-39}, year = {2021}, publisher = {Judiciary Research Institute}, issn = {‪2476-4566}, eissn = {‪2676-7058}, doi = {10.22106/jcr.2021.537623.1353}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {نمایندگان تجاری به عنوان ذی نفع دعوای ابطال گواهی نامه علامت تجاری}, abstract_fa = {شناسایی ذی­نفعان دعوای ابطال گواهی­نامه مالکیت صنعتی از مسائل و موضوعات اساسی و چالش برانگیز حقوق مالکیت صنعتی به شمار می­رود و در مواقعی، ممکن است در تشخیص مصادیق اشخاص ذی­نفع تردیدهایی به وجود آید. یکی از این مصادیق مورد تردید، نمایندگان تجاری شرکت­های خارجی هستند؛ یعنی آن دسته از شرکت­هایی که به موجب یک قرارداد نمایندگی، متصدی واردات و عرضه محصولات خارجی تحت علامت تجاری متعلق به آن شرکت خارجی به بازار ایران می­شوند. مسئله این است که اگر یک شرکت ایرانی نماینده انحصاری یک شرکت خارجی باشد و محصولات آن شرکت خارجی را که تحت یک علامت مشهور عرضه می­شود، وارد بازار ایران نماید و عملاً وارد کننده و فروشنده انحصاری آن محصولات در بازار باشد می­تواند در صورتی که آن علامت مشهور در ایران توسط یک شخص ثالث به ثبت رسیده باشد ذی­نفع دعوای ابطال علامت ثبت شده محسوب شود؟ در رأی مورد نقد این مقاله، هر دو دادگاه بدوی و تجدیدنظر این­گونه ابراز عقیده نموده­اند که این دسته از اشخاص را نمی­توان ذی­نفع دعوای ابطال دانست. با این حال، تأملی دقیق در موضوع نشان می­دهد با عنایت به مفهوم و معیار نفع، در خصوص علامت­های تجاری مشهور، نمایندگان تجاری را می­توان ذی­نفع دعوای ابطال دانست.  }, keywords_fa = {گزارش اصلاحی,سازش,ابهام,صلح,رأی}, url = {https://www.raayjournal.ir/article_247525.html}, eprint = {https://www.raayjournal.ir/article_247525_3fc044cb932cc8ed5d558fd38cfbeebf.pdf} }